13 august 2008

Vama Veche - Epilog

Pauza de mare a luat sfarsit si, intors acasa, dupa ce m-am odihnit si am reflectat, am luat doua hotarari importante: unu, nu ma mai duc niciodata la Vama Veche (de 3 ori mi-a ajuns) si doi, daca ma mai duc la mare in Romania va fi in Delta. Sa le luam pe rand.
Mai intai de ce m-am saturat eu de Vama. Pai, fratilor, e nasoala si scumpa. Adica exact invers fata de ceea ce reprezenta ea: un loc cool si ieftin, pentru persoane cu buget decent. Dar nu, acum a devenit exact ce uram mai mult: o statiune. Si asta pentru ca nu mai poti iesi din cort fara 1 leu in buzunar. Pentru wc evident. Ce era fain in vama? Pai era singurul loc unde stateai cu cortul pe plaja. Te trezeai dimineata si, fleosc, in apa. Acum intreaga plaja de la Stuf pana la pescari a fost concesionata unui Club D'Or, administrat de o societate din Mangalia care iti ofera loc de campare contra 10 ron pe zi. Ce primesti in schimb? O bucata de nisip. Nu ai acces la utilitati, wc, dus, curent, parcare, nu exista paznic, sunt doar niste baieti intr-o ghereta care vand bere si un pustan intr-o rulota care e cica om de ordine. Un simplu calcul: 100 de corturi x 10 ron/zi = 30.000 ron/luna. Adica 300 de milioane fara nici o cheltuiala :D. Ce oameni destepti! Sau ce prosti suntem noi care dam banu. Drept urmare, evident ca ne-am certat cu ei aproape zilnic. Aveam si de ce. Intr-o dimineata, pe la 6, m-au trezit niste strigate din cortul vecin, in care dormeau sora-mea si inc-o fata. Ceva de genu: "Iesi ba, afara din cort!" Un nenorocit beat gresise cortul si dadea sa intre peste ele. Cu greu am iesit afara, dormeam doar de vreo ora, ma impleticeam in usa cortului, totusi la timp ca sa-l vad pe fratele celeilalte fete cum il mangaie cu piciorul in spate pe ratacit. Tocmai se intorcea dupa o noapte lunga si n-a stat mult pe ganduri. Un necunoscut intrat pe jumatate in cortul unor fete nu lasa loc de interpretari. Namila rupta de beata era de 2 ori cat noi si imediat a sarit la scandal in timp ce calca inca doua corturi in picioare. O tipa, probabil prietena lui, il tragea inapoi, un alt amic al sau incerca sa ne explice ce se intampla, cat au baut, de unde au venit, etc. eu priveam incordat gata sa impart dreptatea, amicul meu se zbatea sa scape din bratele iubitei si sa doboare namila, toate astea in timp ce omul de ordine dormea in masina flexat. In final s-au calmat spiritele, s-au risipit aburii alcoolului, si ne-am dus peste cei responsabili cu ordinea. Evident nu am rezolvat nimic. Iar in seara urmatoare cortul mi-a fost "vizitat" in timp ce ne chefuiam prin Tequilla Sunrise, si am fost deposedat de jucaria cea noua. Curios fapt, a fost singurul cort atacat, si alte lucruri mai valoroase n-au fost atinse. Cred ca cineva si-a dorit tare mult sa aibe muzicuta mea. Cam astea au fost momentele triste din Vama, dar, daca peste ele am trecut cu optmismul meu caracteristic, notandu-le drept sarea si piperul vamii, altele sunt motivele pentru care m-am lecuit de ea.
Statiunea Vama Veche inseamna jeepane si mertzane din 10 in 10 m, cefe late pe ATV-uri, mame cu copii de mana, iar in consecinta preturi pe masura. Acum, cei care ati fost, stiti ca in vama ziua chiar are 24 de ore de trezie, iar din astea doar vreo 2 le dormi, dimineata, intre 6 si 8. Asa ca restul tre sa le umpli cu ceva, mancare, bautura, plaja, baie, iar mancare si iar bautura multa. Trebuie sa te hidratezi, ce naiba. Si toate costa. Cum naiba sa bei o bere cu 3 lei, si apoi sa platesti un leu la wc pentru ca terasa nu are bar. Si asta de mai multe ori pe zi. Aberant. Iar mai incolo jandarmii dau amenzi celor care urineaza in loc public. Wtf! Mereti si paziti corturile in puii mei! Anul trecut era pe plaja un cort de prim ajutor. Acum nu l-am mai vazut. In schimb a aparut unul de la Saptamana AntiDrog care imparte seringi. Pare mai degraba o initiativa ProDrog. Probabil la farmacie se vinde si iarba. Stiti ca sunt acum terase cu WiFi? Parca Vama era un loc unde te rupi de tot si toate. Pai cand ii vezi cu laptopurile la Expirat si cu mess-ul deschis sa nu te intrebi ce cauta astia aici?

Ok, cred ca ajunge cu smiorcaiala. E momentul sa-mi amintesc si lucrurile faine. In primul rand, trupetii, cei sase plecati din Timisoara, intre care sora-mea mergea pentru prima data in Vama. Nush ce impresie i-a facut, cert este ca a stat la plaja toata ziua, nu se mai satura de soare, iar noaptea ma baga pe mine in cort primul :). Apoi, odata cu noi a sosit si varu-miu din Cluj, cu gasca lui, in total 5. Intalnirea a fost un motiv de bucurie sincera, intrucat ne vedem destul de rar. Alta chestie faina a fost sosirea Cristinei in Vama, o surpriza f. placuta. De la ea si prietenii ei am invatat cum se joaca trombon la Bucuresti. In ultimele zile au mai sosit 2 prieteni din TM, care, desi initial ne lasasera balta :), au facut pe dracu-n-patru si au venit sa intregeasca echipa. Dupa cum vedeti am fost gasca mare. Alta chestie care mi-a placut a fost prezenta trupei Habar din Arad, care au cantat 3 zile la Tequilla. Foarte buni baietii, au niste cover-uri super, i-am indragit pe loc cand am auzit Voodoo People remixed by Pendulum, interpretata live cu chitari si tobe. Precizez - e o piesa d'n'b! Plus Seven Nation Army de la White Stripes. Dementa totala! Cat priveste muzica din vama, e absolut la fel ca anul trecut. Acelasi playlist + Tu Cafe, piesa care razbate din toate radiourile vara asta. Terasele sunt tot alea: Expirat, Stuf, Tequilla, Shire, Shrooms. Fapt inexplicabil, in fata la Stuf stau taxiuri la ora 12 noaptea!!! That's fucked up... A mai aparut una noua, Hand, foarte spatioasa, cu etaj, priveliste catre mare, dar tot timpul goala, ceea ce nu inteleg. E ca anul trecut, lumea pare sa se duca unde e turma mai mare. Mai era si GulaG o terasa fainuta, dar 5 zile au tinut nush ce workshop de salsa (l-am vazut si pe Wilmar pe acolo) asa ca nu am vizitat-o. Dar erau multi pe acolo.
Evenimente: la Soni a fost Ada Milea cu spectacolul Quijote (cred ca mi-e dat sa nu-l vad niciodata) dar dupa ce l-am pierdut in TM cand era gratis, nu-mi venea sa dau 20 de ron ca sa stau in picioare. Au mai fost si E.M.I.L. pe acolo, dar eram plecat in Delta. Proasta sincronizare. La fel si cu Folk You (tot nu pricep ce are numele asta in comun cu muzica folk) pe care l-am ratat, intentionat as putea spune. Am inteles ulterior ca au foat mai multi manelisti decat folkisti in public.
La capitolul mancare am pendulat intre La Roata si La Marea Neagra (terasa aia mica ce se chema La Pescarusi inainte). Prima e cu impinge tava, a doua e cu un nene bucatar/barman/ospatar/palincar :D. Aici am mancat foarte bine. Am incercat si gulasul de la Soni, imi doream asta de anu trecut, si am fost multumit.
Alte chestii de apreciat ar fi valurile. Sunt mari :D si dau cu tine de mal de te zgarii in scoici. Asta noua ne-a placut :)). Dar apa e mizerabila! Gretoasa! Pe langa iarba si alge, mai sunt si pungi, pet-uri, fire de par de juma de metru etc. E ca un test de anduranta, cine rezista mai mult in ciorba... Uff si cand ma gandesc la apa si plaja din Delta :D. Despre asta insa in episodul doi.